Plochá dráha je stále rizikovějším sportovním odvětvím
Australan Jason Crump byl v Praze na Markétě korunován plochodrážním mistrem světa. Ke druhému světovému titulu v kariéře mu při sobotní Grand Prix stačilo až páté místo, neboť jeho největší soupeř - Američan Hancock se neprobojoval ani do semifinále. Naši reprezentanti neoslnili, Luboš Tomíček obsadil dělenou třináctou a Adrian Rymel dokonce až šestnáctou příčku.
"Dlouho jsem se tomuto názoru vyhýbal a tvrdil, že je to sport jako každý jiný. Nicméně poslední události naznačují, že opravdu k rizikovým sportům patří. Nechci tvrdit, že je nejrizikovější, ale určitě velmi rizikový. Proto je potřeba s plochou dráhou něco dělat z hlediska sportovních řádů.
Je třeba vymýtit zákeřnou válku, kterou mezi sebou jezdci vedou a která vede k častým zraněním. Ten sport si to nezaslouží a proto by měli soudci více rozhodovat a eliminovat tento nebezpečný trend."Ondrašík nemá problém s určením důvodů neúměrně zvýšené agresivity mezi jezdci.
"Když to zjednoduším, tak ve své podstatě jde vždy o peníze. Grand Prix je nejprestižnější soutěží, jsou v ní solidní finanční náhrady a jezdci se musí tím pádem dostat mezi šestnáct nejlepších ve sjížděném pořadí. To není jednoduché a tak se snaží to místo vybojovat za každou cenu. Bohužel mnohdy díky zákeřnosti a nekorektnosti, což vede k častým zraněním. Všechny závody jsou vysílány v TV, takže jsou bohužel velmi špatným vzorem pro mladší závodníky. U nich jsou pády mnohem horší a následky vážnější, takže s tím je potřeba něco dělat."
Současná situace bude mít s největší pravděpodobností za následek zpřísnění pravidel.
"Určitě člověk, který zaviní pád s následkem zranění musí dostat distanc a ne být pouze vyloučen z dané jízdy, takže přijde o pár bodů, ale jinak se mu nic nestane. Všem sportům pomohlo radikální zpřísnění v posuzování překročení pravidel. Proto je teď v ploché dráze na čase a já ten návrh budu předkládat na mezinárodním zastoupení v Praze, aby se zpřísnil a sjednotil výklad trestů. Jezdec, který zaviní pád by měl být automaticky diskvalifikován a následně by měl ještě dostat nějakou penalizaci."Pravidla pochopitelně nejsou samospasitelná, důležitá jsou i samotná bezpečnostní opatření na oválech.
"Bezpečnostní zábrany jsou závod od závodu jiná. Pro každý závod Grand Prix se připravuje speciální vzduchová bariéra, která zajišťuje, že se při nárazu nikomu nic vážnějšího nestane. Má to však svůj druhý prvek, neboť jezdec se od nich může odrazit pod kola ostatních. Takže to jsou dva faktory, které nejsou zcela dořešené a musí se hledat to optimální, které z hlediska bezpečnosti vyjde pro jezdce nejlépe."