CzechTourism láká do Česka vysokoškolské studenty
Agentura CzechTrourism láká do Česka vysokoškolské studenty. V těchto dnech spouští v sedmi evropských zemích novou kampaň se sloganem Find your like in the Czech Republik. Chce oslovit studenty přímo v univerzitních městech, odkud je dobré a levné dopravní spojení do Prahy a Brna.
A protože projekt cílí na studenty, je jeho těžiště zaměřeno na online komunikaci a sociální sítě. Jeho logem je zvednutý palec, a právě facebooková generace ví, co to znamená. Minulá kampaň se zaměřila na romantickou turistiku, například ubytování na hradech a zámcích. Tehdy se pro klasickou cílovou skupinu turistů hledala nová témata. Současná kampaň naopak hledá novou cílovou skupinu, pro kterou nabízí témata klasická. Jak uvedl ředitel odboru strategie a marketingové komunikace Marek Mráz, cílem je, aby se k nám nynější studenti později vraceli. A vybrané skupině bude odpovídat i propagace a akce v kampusech.
"Chceme nabízet zážitky, ale nejen ty klasické studentské, jako je noční život nebo nějaká gastronomická relaxace, ale také témata, která souvisí s předmětem studia a zájmem studentů. Ať jsou to památky, aktivní pohyb v přírodě, aktivní poznání ČR jako destinace. Chtěli bychom také zahájit vytváření databáze zájemců o cestování v ČR. Klíčovým nástrojem bude soutěž, do které předpokládám, že se zapojí až 20 tisíc soutěžících a součástí celé té kampaně budou i hodně odlehčená videa." Na propagačním videu se střídají záběry měst a studentů s logem kampaně. Vše bylo natáčeno za běžného městského provozu. Navíc vzniká stránka, která nabízí konkrétní nabídky trávení volného času v Praze a v Brně. Projekt startuje už tento týden v Římě. A jak bude studenty k návštěvě Prahy lákat? Marek Mráz přiblížil akci ve Velké Británii, konkrétně v Newcastlu a v Edinburghu."Bude promo akce ve vybraném baru, kde jinde pro studenty, a tam bude hudební program, ochutnávka české gastronomie, piva, promítání českého filmu a koncert ušitý na míru tomu prostředí."
Příjmy Česka z mezinárodního turistického ruchu rostou. Ve druhém čtvrtletí letošního roku přijelo do hotelů téměř 2 miliony zahraničních turistů, což bylo o 13,5 procent více než ve stejném období předchozího roku. Tak vysoký meziroční nárůst zaznamenaly statistiky návštěvnosti naposledy v posledním čtvrtletí roku 2004.Své působení za hranice česka rozšiřuje i oblíbený výletní portál Kudy z nudy. Dosud fungoval v české a anglické verzi. Od září se rozšiřují jazykové verze i na nejbližší sousedy Česka. Na webu si tak mohou počíst i Poláci, Němci, Rakušané a Slováci v jejich rodném jazyce.