CzechTourism láká do Česka vysokoškolské studenty

Agentura CzechTrourism láká do Česka vysokoškolské studenty. V těchto dnech spouští v sedmi evropských zemích novou kampaň se sloganem Find your like in the Czech Republik. Chce oslovit studenty přímo v univerzitních městech, odkud je dobré a levné dopravní spojení do Prahy a Brna.

Akce bude od září do listopadu probíhat v jedenácti studentských městech v Itálii, Francii, Velké Británii, Španělsku, Německu, Polsku a Nizozemsku. Jak vedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška, tvůrci kampaně chtěli oslovit města, ve kterých je alespoň 60 tisíc studentů a je tam dobré spojení s nízkonákladovými dopravci.

Rostislav Vondruška
"Studenti po celé Evropě nás zaujali z několika důvodů. Tím prvním byl fond času, kterým během studia disponují a pak nezanedbatelná ekonomická síla. My bychom byli rádi, aby si lidé v tomto věku, kdy se připravují na výkon svého povolání, zařadili ČR mezi své oblíbené cíle. My si myslíme, že studenti peníze mají, nikoliv asi na Mandarin Oriental, ale peníze zcela jistě mají a mohou si dovolit tříhvězdičkový standard."

A protože projekt cílí na studenty, je jeho těžiště zaměřeno na online komunikaci a sociální sítě. Jeho logem je zvednutý palec, a právě facebooková generace ví, co to znamená. Minulá kampaň se zaměřila na romantickou turistiku, například ubytování na hradech a zámcích. Tehdy se pro klasickou cílovou skupinu turistů hledala nová témata. Současná kampaň naopak hledá novou cílovou skupinu, pro kterou nabízí témata klasická. Jak uvedl ředitel odboru strategie a marketingové komunikace Marek Mráz, cílem je, aby se k nám nynější studenti později vraceli. A vybrané skupině bude odpovídat i propagace a akce v kampusech.

"Chceme nabízet zážitky, ale nejen ty klasické studentské, jako je noční život nebo nějaká gastronomická relaxace, ale také témata, která souvisí s předmětem studia a zájmem studentů. Ať jsou to památky, aktivní pohyb v přírodě, aktivní poznání ČR jako destinace. Chtěli bychom také zahájit vytváření databáze zájemců o cestování v ČR. Klíčovým nástrojem bude soutěž, do které předpokládám, že se zapojí až 20 tisíc soutěžících a součástí celé té kampaně budou i hodně odlehčená videa."

Na propagačním videu se střídají záběry měst a studentů s logem kampaně. Vše bylo natáčeno za běžného městského provozu. Navíc vzniká stránka, která nabízí konkrétní nabídky trávení volného času v Praze a v Brně. Projekt startuje už tento týden v Římě. A jak bude studenty k návštěvě Prahy lákat? Marek Mráz přiblížil akci ve Velké Británii, konkrétně v Newcastlu a v Edinburghu.

"Bude promo akce ve vybraném baru, kde jinde pro studenty, a tam bude hudební program, ochutnávka české gastronomie, piva, promítání českého filmu a koncert ušitý na míru tomu prostředí."

Příjmy Česka z mezinárodního turistického ruchu rostou. Ve druhém čtvrtletí letošního roku přijelo do hotelů téměř 2 miliony zahraničních turistů, což bylo o 13,5 procent více než ve stejném období předchozího roku. Tak vysoký meziroční nárůst zaznamenaly statistiky návštěvnosti naposledy v posledním čtvrtletí roku 2004.

Své působení za hranice česka rozšiřuje i oblíbený výletní portál Kudy z nudy. Dosud fungoval v české a anglické verzi. Od září se rozšiřují jazykové verze i na nejbližší sousedy Česka. Na webu si tak mohou počíst i Poláci, Němci, Rakušané a Slováci v jejich rodném jazyce.