Češi více létají ve vyšších třídách, zájem se zvedl až o pětinu
Češi začínají více létat ve vyšších třídách. Týká se to hlavně dálkových linek. Letenky do vyšší třídy mají podíl na celkových prodejích zhruba pět procent. Loni se zájem zvýšil meziročně o pětinu.
Martina Hrnčířová ze společnosti Orbix, která je součástí skupiny Student Agency, připomněla, že na rostoucí zájem o prémiové třídy zareagovali i dopravci. Někteří z nich v posledních letech začali zavádět mezitřídy mezi klasickou ekonomickou a obchodní třídou.
Ujmou se lety "na stojáka"?
Na opačném pólu jsou lety tzv. "na stojáka". Sedadla mají vyšší sklon, a cestující spíše stojí, než sedí. První nápady se objevovaly už v roce 2003 a před osmi lety tuto alternativu zvažoval i Ryanair. K realizaci projektu ale nikdy nedošlo.Na výstavě Aircraft Interiors Expo 2018 v německém Hamburku představila italská společnost Avio Interiors sedadlo s názvem SkyRider 2.0. Inspirovala ji sedla kovbojů, kteří na nich dokáží sedět dlouhé hodiny. Zároveň by novinka měla vyřešit jeden z největších problémů a sice nedostatek místa na nohy. Tento typ sedadel by byl určen pro kratší lety, kapacita letadel by se mohla zvýšit až o 20 procent.