Cyklokrosař Zdeněk Štybar má excelentní formu
Český cyklokros se nachází ve speciální sezóně. Jejím vrcholem totiž bude MS na domácí půdě, konkrétně v Táboře. A letošní výsledky zatím naznačují, že by na něm mohla mít česká reprezentace opět medailovou žeň.
"Samozřejmě stabilní výsledky Zdeňka Štybara, který se pravidelně umísťuje na stupních vítězů mě naplňují optimismem. Forma jde nahoru také Martinu Zlámalíkovi a Radomíru Šimůnkovi. Naopak ostatní, především Martin Bína a Petr Dlask, jdou spíše dolů a to už tak optimistické není."
Českému cyklokrosu se letos daří nejen v nejprestižnější kategorii Elite. Klouček vidí medailové adepty i mezi ostatními.
"V ženách na medaili určitě pomýšlíme. Katka Hanušová sice ani na ME ani na SP medaili nezískala, ale vždy byla hrozně blízko a navíc letos se výhradně připravuje na MS a vše probíhá podle plánu. Pavla Havlíková měla výborný začátek sezóny, teď je to trochu horší, ale věřím, že v lednu se to zlepší. V mladých kategoriích spoléháme na Lubomíra Petruše, který patří k největším favoritům mezi "23" a v juniorech má minimálně dva až tři lidi, kteří jsou schopní o stupně vítězů bojovat."
Jihočeský Tábor je cyklokrosovou baštou. Okruh, který hostil šampionát v roce 2001 byl kompletně přebudován a navíc se stal multifunkčním, neboť v létě se na něm bude moci prohánět veřejnost nejen na kolech, ale třeba i na in-line bruslích nebo kolečkových lyžích. Sloužit bude pochopitelně i rekreačním běžcům. Jak upozorňuje ředitel táborského MS Čestmír Kalaš, při výstavbě organizátoři čerpali z bohatých zkušeností s akcemi světového formátu.
"Samozřejmě Tábor žije přípravami na MS, protože jsme zde pořádali MS v roce 2001, poté dva roky na to ME a každý druhý rok se zde pořádá i SP. Na cyklokros chodí v Táboře hodně lidí, je zde velmi populární."
Kalaš celý projekt nové trati představuje i s konkrétními detaily.
"Je to nádherná věc. Krásný areál bude středem celého MS. Horní část tratě zůstala prakticky stejná, rozšířila se dole o 700 m dlouhý asfaltový okruh s klopenými zatáčkami, ve středu je restaurace. Evropa má pouze dva okruhy s tak skvělými podmínkami - francouzské Pont Chateau a Tábor."
Novou trať částečně projektovali i dva naši nejlepší borci - Zdeněk Štybar a Radomír Šimůnek. Samozřejmě vybrali některé pasáže právě jim šité na míru, což ředitel závodu Čestmír Kalaš jenom kvitoval.
"Samozřejmě oba se k tomu vyjadřovali, volili pasáže, které jim vyhovují a jsou po nich i pojmenovány. Vše se volilo tak, abychom uspěli."
Naopak reprezentační trenér Petr Klouček v zásazích jeho svěřenců do výstavby až tak velkou výhodu nevidí. Důležitější podle něj bude nakonec počasí.
"To, že si něco řekli k trati je sice pěkné, ale ta trať je pro všechny stejná. Hlavně je spravedlivá, regulérní a poměrně těžká. Počasí je také pro všechny stejné, ale pokud trochu nasněží a bude mrznout, tak to bude výhoda pro naše jezdce, kteří na tom celý život trénují. Bude to také psychická vzpruha, protože když mladí Belgičané a ženy uvidí sníh, tak je jejich výkonnost rázem poloviční."