Drsná kampaň má snížit počet mrtvých na českých silnicích
V Česku startuje propagační kampaň ministerstva dopravy. Drsné záběry plné krve mají snížit počet mrtvých na silnicích. Dopravní nehoda se na našich silnicích stane každou třetí minutu, každou druhou hodinu je těžce zraněn člověk, každou osmou hodinu někdo umírá. Kampaň stála 150 milionů korun a ministerstvo dopravy muselo vysvětlovat, proč je režisérem Filip Renč, který pracoval v předvolební kampani pro ODS.
"První výsledky budou snad hned, ale statistické vyhodnocení budeme muset udělat 1. října 2009."
Podle dopravních psychologů zachrání v zahraničí podobné kampaně pět až sedm procent lidských životů. Pokud by měla akce podobný účinek i u nás, mohlo by jít o 60 až 75 lidí ročně. Autoři kampaně počítají s možnou kritikou přílišné krvavosti klipů. Podle lékařů je však skutečný obraz nehod ještě drsnější. Dopravní psycholog Karel Havlík se neobává ani vlivu na děti."Tahle kampaň zejména na děti mladšího věku může působit odpudivě a může vyvolávat negativní emoce, ale když to rodiče dětem vysvětlí, tak i tahle brutální kampaň by mohla mít do budoucna kladný vliv na dopravní chování dětí v dospělosti."
Kampaň představí 76 televizních a 320 rozhlasových spotů. Ty mají podobu výpovědi člověka, který nehodu zažil a například při cestě na dovolenou ztratil své blízké. Kampaň potrvá do roku 2010. Česko se zavázalo, že do tohoto roku sníží počet obětí nehod na 650 za rok. Loni přitom zemřelo 1123 lidí.