Spory o vlaky i letadla. Před 30 lety odstartovalo dělení československého majetku.
Rozdělení Československa proběhlo klidně, civilizovaně, bez jediného výstřelu. Spory o majetek se vlekly sedm let.
Porcování medvěda odstartovalo před 30 lety, kdy Federální shromáždění přijalo zákon o dělení majetku ČSFR mezi Českou a Slovenskou republiku.
Hlavním klíčem dělení majetku byl poměr 2:1. Zatímco nemovitý jednoduše zůstával republice, na jejímž území se nacházel, poměr se vztahoval na movitý a zahraniční majetek. Ne všichni s tím souhlasili.
Největším problémem bylo nakonec dělení majetku v oblasti dopravy. Zdálo by se, že rozpočítat vagony na tři díly, dva nechat v České republice a jeden na Slovensku, je snadné. Obecně přijatý poměr 2:1 ale nepočítal s mnohem rozsáhlejší železniční síti v ČR. Počítaly se tedy vagóny osobní přepravy i finanční kompenzace pro českou stranu se širší železniční sítí, za ty, které chyběly.
Ještě komplikovanější byla situace v letecké dopravě. Spor nebyl o letadla, ale o zachování leteckých linek a také historické značky ČSA.
Definitivně se kapitola rozdělení majetku federace uzavřela v roce 1999, kdy se tehdejší premiéři obou států Miloš Zeman a Mikuláš Dzurinda dohodli na vyřešení zbývajících sporných bodů.