Taneční Underworld otevřel letní hudební žeň

Foto: ČTK
0:00
/
0:00

Každé léto je ve znamení hudebních festivalů, které se konají po celé republice. Pražský Kolbenova park patřil ve středu večer taneční scéně. Vyvrcholením velké party, na které se podíleli i domácí dýdžejové, bylo vystoupení britské skupiny Underworld. Na místě natáčel Jaromír Marek.

Foto: ČTK
Dnes už legendární taneční skupina Underworld je doslova synonymem klubové scény druhé poloviny devadesátých let. Její počátky přitom vedou až do roku 1981. V 80. letech vystupovala jako předkapela Prince či Eurythmics. K zásadnímu zlomu došlo na začátku 90. let. V roce 1993 se jejich hit Born Slippy stává titulní písní kultivního filmu Trainspotting. Skladba, původně vydaná jako béčko měla hlavní podíl na tom, že hudba k filmu Dannyho Boylea Trainspotting získala titul soundtrack roku. Pro Underworld se otevřel celý svět. Na žádost fanoušků byla skladba vydána znovu a Underworld hráli na významných koncertech v Japonsku, Evropě a Americe. V roce 2002 vystoupila poprvé i před českým publikem na festivalu Creamfields. V čem se lišil pražský koncert? To je otázka pro promotéra Davida Urbana.

"Především hráli něco jiného a jinak, protože oni improvizují. Hráli sto třicet minut a byl to samostatný koncert, ne festivalové vystoupení."

Jak dobře se tento hudební žánr uvádí na česká podia?

"Řekl bych, že dobře. Některé skupiny z taneční sféry jsou schopné přitáhnout hodně lidí. Underworld patří mezi svatou trojici taneční hudby, vedle Chemical Brothers a Prodigy, když pominu Leftfield, který už ukončil činnost. Kultovními se stali proto, že dělají dobrou hudbu a oslovují široký počet nezávislých posluchačů. Není to akce pro masy, střední proud, ale přesto na ně chodí davy."

O víkendu čeká na české publikum celkem dvacet festivalů, ve Vizovicích, Boskovicích nebo Lipnici nad Sázavou. Celá řada hudebních akcí je připravena i na srpen, namátkou např. v Táboře s hlavním tahákem Stereo MC´S a Nickem Cavem.